بررسی و نقد متون پایان نامه های دانشگاهی

بررسی و نقد متون پایان نامه های رشته های مختلف دانشگاهی

بررسی و نقد متون پایان نامه های دانشگاهی

بررسی و نقد متون پایان نامه های رشته های مختلف دانشگاهی

لینک های سایت دانلود پایان نامه و سمینار ارشد – سبز فایل : دانلود پایان نامه حقوق - دانلود پایان نامه مدیریت - دانلود پایان نامه روانشناسی

دانلود پایان نامه های رشته های مختلف دانشگاهی

آخرین مطالب

 دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

 

 بررسی رابطه بین میزان کارآفرینی هیئت مدیره های شرکت های تعاونی

 

قسمتی از متن پایان نامه :

 

 

 

  • نوآوری[1]

شومپیتر از اولین کسانی بود که بر نقش نوآوری در فرایند کارآفرینی تأکید کرد. از نظر او نوآوری قلب کارآفرینی است.

نوآوری منعکس کننده تمایل شرکت به درگیری و حمایت از ایده های جدید، فرایند های خلاق و تازه است که ممکن است منجر به تولید محصولات/خدمات جدید یا فرایند های تکنولوژیکی می شود.

هنگ[2] بیان می کند: “نوآوری نشانگر تمایل زیاد شرکت به دور شدن از تکنولوژی ها یا رویه های موجود است.” روش های متعددی برای طبقه بندی نوآوری وجود دارد، اما بیشترین تمایز بین نوآوری بازار- محصول و نوآوری تکنولوژیکی است، که مقدمتاً شامل توسعه، مهندسی، تحقیق فرایند و محصول است. و تأکید روی تخصص فنی و دانش صنعت است. تأکید نوآوری بازار- محصول بر روی تحقیق بازار، طراحی محصول، آگهی و ارتقا است. نوآوری جزء مهمی از گرایش به کارآفرینی است و
شیوه هایی که شرکت ها برای به دست آوردن فرصت های جدید دنبال می کنند را انعکاس می دهد.

نوآوری یکی از اجزای اصلی استراتژی کارآفرینانه است و وظیفه مدیریت و اداره آن کاملاً چالش برانگیز است. ابداعات و ایده های جدید باید پرورش یابند، حتی اگر مزایا و منافع مشخص نیست. به هرحال، در جو تغییرات سریع امروز، تولید به شیوه ای مؤثر، همسانی و نوآوری های چشمگیر می تواند یک راه مؤثر برای به دست آوردن مزیت رقابتی باشد.

نوآوری می تواند منبع پیشرفت و رشد بالای شرکت باشد. مشکل اصلی برای شرکت هایی که در نوآوری سرمایه گذاری می کنند، هزینه تحقیق و توسعه (R&D) برای شناسایی محصولات یا فرایندهای جدید است که اگر تلاش ها به نتیجه نرسد، موجب هدر شدن منابع می شود.

خطر دیگر مرتبط با جو رقابتی است. در شرکتی که یک قابلیت جدید نوآوری می شود یا یک پیشرفت تکنولوژیکی به شکل موفقیت آمیز به کار می رود؛ شرکت های دیگر ممکن است نوآوری مشابهی را توسعه دهند یا برای سودآوری بیشتر استفاده دیگری از آن را پیدا کنند.

نهایتا تحقیق و توسعه (R&D) و دیگر تلاش های نوآورانه اغلب در طی اولین کسادی اقتصادی کاهش می یابد. بنابراین در عین حال که نوآوری ابزار مهمی برای سرمایه گذاری شرکت است، دربرگیرنده ریسک های عمده نیز هست زیرا سرمایه گذاری در نوآوری ممکن است نتیجه مورد انتظار را در پی نداشته باشد.نوآوری های در حال توسعه و اتخاذ نوآوری های جدید برای مدیران استراتژیک و شرکت های کارآفرین مزیت رقابتی ایجاد می کند و منبع مهمی برای رشد شرکت محسوب می شود. (دس و لامپکین،2005).

ریچارد، بارنت، دایر و چادویک معتقدند که گروه های مدیریت همگن و متجانس در
شرکت هایی که گرایش به نوآوری دارند، عملکرد بهتری خواهند داشت.اعضای گروههای مدیریتی همگن ادراکات مشترک و ارتباطات با کیفیت بالا را برای پاسخ به تقاضای سازمانشان به نوآوری و خلاقیت نشان می دهند (ریچارد و همکاران[3]،2004).

از نظر وست و فار کسی نوآور است که ذهنیت مثبت نسبت به ایده های نو در رابطه با محصولات، خدمات، اداره یا فرآیندهای تکنولوژیکی دارد.ایده های جدید لزوماً

[1]– innovativeness

[2]– Hang

[3]– Richard  et.al

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اصلی:

تعیین رابطه کارآفرینی بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

اهداف فرعی:

1- تعیین رابطه توفیق طلبی بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

2- تعیین رابطه کانون کنترل درونی بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

3- تعیین رابطه خطرپذیری بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

4- تعیین رابطه تحمل ابهام بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

5- تعیین رابطه سلاست فکری بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

6- تعیین رابطه رویاپردازی بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

7- تعیین رابطه عمل گرایی بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

8- تعیین رابطه چالش طلبی بر سودآوری شرکت تعاونیهای فعال شهر اصفهان.

 

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۴
user11 11